Kopertowanie w Pulsie Biznesu

Problem wysyłki dużej ilości korespondencji pojawia się w coraz większej ilości firm i instytucji. Rozwój przedsiębiorstwa wymaga stworzenia centrum wydruku i kopertowania korespondencji masowej. Prace projektowe należy rozpocząć od dokładnej analizy potrzeb. Właściwe dobranie rozwiązania jest podstawą sukcesu przy tworzeniu profesjonalnego centrum wysyłkowego.

Z punktu widzenia technologii istotne jest podjęcie decyzji o rodzaju papieru na jakim będzie drukowana korespondencja. Należy to starannie przemyśleć. Każda z technologii ma swoje wady i zalety. Firmy wysyłające dużą ilość powtarzalnej korespondencji (np. banki) mogą bez przeszkód korzystać z wydruku na papierze ciągłym. Firmy wysyłające różnorodną korespondencję powinny się koncentrować na wykorzystaniu papieru ciętego.

Niezbędnym dodatkiem do systemu drukującego jest oprogramowanie służące do tworzenia (formatowania) dokumentu i zarządzania wydrukiem. To właśnie zaawansowane oprogramowanie umożliwia uzyskanie dokumentów, których wygląd jest zgodny z oczekiwaniami. Układ strony, rozmieszczenie informacji na stronie, logo i elementy graficzne (także w kolorze) tworzone są przy wykorzystaniu specjalistycznego oprogramowania. Umożliwi nam ono także sortowanie korespondencji przed wydrukiem. Możemy sortować korespondencję według dowolnych kryteriów, na przykład według kodów pocztowych lub nazw ulic. Również wkładanie korespondencji do kopert można zautomatyzować. Służą do tego urządzenia, których głównym zadaniem jest skompletowanie dokumentu, złożenie go, uzupełnienie o dokładki marketingowe (reklamówki) i włożenie do koperty.

Systemy kopertujące są przystosowane do kopertowania korespondencji drukowanej na papierze ciągłym lub ciętym. Unikalna technologia stosowana w kopertownicach umożliwia dokładanie różnorodnych materiałów marketingowych. Możliwe jest pakowanie ulotek, broszur, folderów czy katalogów. Materiały mogą być lakierowane, powlekane, możliwe jest także pakowanie płyt CD. Kopertownice obsługujące formaty C4 umożliwiają pakowanie przesyłek o grubości do kilkunastu milimetrów. Pozwala to na pakowanie do kopert grubych katalogów, książek lub płyt CD w standardowych pudełkach. Zapakowana korespondencja powinna zostać jeszcze tylko ofrankowana, czyli opatrzona znakami opłaty pocztowej. Można to zrobić przy pomocy urządzeń frankujących lub skorzystać z umowy z pocztą. Bardzo istotne jest właściwe dobranie sprzętu do ilości korespondencji wysyłanej przez firmę.